onsdag 11. august 2010

Siste kapittel

Naa naermer det seg slutten paa det fantastiske eventyret i Peru. Siden sist har vi vart paa Machu Picchu, den obiligatoriske turistattraksjonen i Peru. Helt raatt og se hva inka-folket fant paa langt til fjells. Skjoenner ikke baeret av hva de skulle opp der aa gjoere, men bygningene er ikke mindre imponerende av den grunn.

Ellers har jeg blitt en saerdeles fargerik mann. Ikke at jeg er saa veldig brun, selv om armene sikkert har en litt moerkere hvitfarge enn rumpa. Men jeg har faatt mange lekre, roede prikker rundt paa kroppen. I gaar kveld proevde jeg aa telle. Det er litt vrient aa telle noeyaktig, men jeg overdriver hvert fall ikke om jeg sier over 70 roede prikker paa kroppen. Viktig aa gi naering til truede arter i jungelen, som for eksempel lopper.

Naa befinner vi oss i Lima, Perus hovedstad. Byen er mer "norsk" enn alt annet jeg har sett her. En ganske standard storby. For foerste gang bor vi paa et skikkelig hotell. Digg seng, minibar I KJOELESKAP, og en helt vanvittig middag. Vi spiste buffet med 25 peruanske retter (orket ikke alle). Saant koster jo penger, men ca 70 NOK koster vi paa oss for en saann middag. I kveld har vi vaert paa kino og sett den eneste filmen som ikke var dubbet til spansk. Har glemt hva den heter, men den var ganske bra! Den nye som Leonardo DiCaprio spiller i.

Jaja.. Kommer snart hjem naa, mamma. Gidder du hjelpe meg litt med klesvask mens jeg henter ting paa hytta og flytter inn i ny leilighet? Blir litt travelt naa de siste dagene foer jobben begynner igjen...

Ingen kommentarer: